dinsdag, juni 07, 2005

Vossenplein, Brussel, 11u15

Rommelmarkten zijn boeiend, maar de krappere behuizing biedt te weinig ruimte voor extra objecten of meubels. Het Vossenplein was een stukje Brussel dat me in het begin wel aantrok, maar nu kom ik er niet zo vaak meer. Indien de zaterdagavond niet te uitputtend was en de zondagochtendzon me stralend doet ontwaken, kan ik wel flaneren langs de Blaesstraat, het Vossenplein en de Hoogstraat. Meestal zonder doel en met slechts enkele euro’s op zak.

Een paar weken geleden liep ik even langs en kwam met een Dries Van Noten pak thuis, amper 25 euro armer. En vandaag, op een dinsdag, sloeg ik weer toe. Na de verplichte inenting voor de komende zomerbestemming, zou ik even doelloos snuisteren tussen de ‘rommel’. Maar het werd bitter ernst!

Het kostte me een zoektocht op internet om de ontwerper en de fabrikant van het object te vinden. Als ik het mag geloven, dan geef ik (met deze aankoop) maar meteen het startschot van een trend die vorig jaar gesignaleerd werd in Manhattan. Het uur van de waarheid zal pas aanbreken wanneer het donker wordt, want dan brandt de lamp hier.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage