zondag, mei 22, 2005

Productief

Ik ben de laatste tijd bijzonder productief, dat kan iedereen hier lezen. In puur economische termen stelt dat helaas bijzonder weinig voor, maar ik lig daar echt niet van wakker. Integendeel, ik slaap elke nacht minstens 8 uren aan één stuk door. Overdag lees ik veel, flaneer door de straten en koop nieuwe cd’s. De aankoopstop van vorige maand werd enkele dagen geleden opgeheven. Datzelfde geldt voor boeken, ook al heb ik nog een achterstand in te halen wat betreft de verboden en de erotische boeken.

Ik doe niks wezenlijks, dat geef ik toe. Maar ik dwing mezelf om dagelijks één tastbare daad te stellen en daar slaag ik voorlopig in. Op sommige dagen beperkt het zich tot dat éne telefoongesprek, op andere dagen is het schijnbaar iets meer. Mijn geheugen helpt me om het te onthouden, want ik heb geen enkele behoefte om hiervoor een lijst aan te leggen. Ik heb al sinds begin dit jaar geen agenda en overtref mezelf om het tot op heden feilloos zonder te kunnen doen. Nee, dit is geen protestactie, enkel een verwerping van geldende dictaturen.

De staat betaalt me met moeite 500 euro voor deze activiteit, maar ik geniet. Niemand kan me dit gevoel afnemen. Ik observeer en geef dat weer. Nu in teksten, in een volgende episode in daden. Afwachten is en blijft de boodschap. Maar ondertussen weet ik deze periode bijzonder te waarderen. En ik dank u omdat u het respecteert of weet te plaatsen.

4 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ik denk dat ik u begrijp. Alhans, ik herinner me een periode in mijn leven dat ik 'hetzelfde' deed en voelde.

23/05/2005, 14:15  
Blogger Luc zei...

Bedankt "jwl", want het is bijzonder aangenaam en geruststellend om te lezen dat ik geen enkel schuldgevoel moet hebben en er nog even mee mag doorgaan.

23/05/2005, 22:46  
Blogger Ann zei...

Diegene die je een schuldgevoel proberen aanpraten zijn nijdig omdat ze het zelf niet durven, te angstig om de zekerheid en valse veiligheid van de dictaturen te verliezen.

24/05/2005, 12:07  
Blogger Luc zei...

Die dictaturen toch. Ik had me net voorgenomen er voorlopig mee op te houden en nu komen ze me tegenmoed...

25/05/2005, 02:02  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage