woensdag, april 13, 2005

Mijn vader

Mijn vader wordt vandaag zeventig
Vergis U niet, hij is levendig

Zoals steeds gaat hij gewoon maar door
Nee, hij hanteerde geen zaag of boor

Hij verbouwt nog steeds oude huisjes
En plaatst dan op de stadskaart kruisjes

Is hij een oude man, vraagt U mij?
Moet ik vragen, hoe komt U daarbij?

Geniet hij niet van een goed pensioen?
Tja, ‘t is nog steeds een grote kapoen

Binnenkort geeft hij een heel groot feest
Dan zien we meteen om wie hij geeft

Geen eten en drinken uit de muur
Maar dans en muziek en veel cultuur

De vrienden en familie staan klaar
Voor dit rijk en vrijgevig gebaar


Hij wordt natuurlijk een oude man
Soms vergeet hij, dat het niet meer kan

Dan roep ik uit “stop daar nu eens mee”
Doe eens gewoon en staar naar de zee

Altijd maar die drang om vooruit te gaan
Klinkt als een dwang om nooit stil te staan

Morgen wordt hij een jaartje ouder
Wordt hij amper een dagje ouder…

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage