maandag, december 06, 2004

Open brief

Beste Beaujolais Nouveau,

In mijn wedren van Halloween naar Kerstmis, ben ik U vergeten. U ligt al bijna 3 weken in de winkelrekken, maar uw komst is mij totaal ontgaan. Ik moet wel opmerken dat uw marketingcampagne dit jaar ondermaats was. Het gaat er bij U wellicht ook hectisch aan toe tijdens die eindspurt naar de verbruiker; de snelle gisting, de nieuwe vaten die tijdig geleverd moeten worden, de onomkoopbare gezondheidsinspectie en dan die meute kenners om uw smaak, geur en kleur te keuren. Hoe lyrisch waren hun lofredes dit jaar?

Om het allemaal goed te maken, heb ik een fles van U gekocht. Eens die honderden virtuele berichten verwerkt zijn en ik het ogenblik van rust zie naderen, ontkurk ik U. In de gepaste stemming, die we vandaag cocooning noemen, schenk ik mezelf een glas uit van uw noeste arbeid. Ik probeer de smaak te plaatsen, ik zoek naar superlatieven en minder voor de hand liggende vergelijkingen, maar prijs U vooral om uw democratische aanschafprijs.

Met beleefde groeten,

Luc

PS: In mijn druk-druk-gedoe om het met U goed te maken, ben ik vandaag Sinterklaas vergeten. Kunnen jullie dat onderling regelen? Bedankt.

4 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Beste Luc,

Het werd godverdomme tijd dat U mij in huis haalde.

Groeten,

De nieuwe Beaujolais

6/12/04 22:50  
Anonymous Anoniem zei...

I want to point out that also our new vintage Chardonnay from Bodega Lopez in Mendoza has been overlooked by you. That's just ashame !
How are you gonna solve this ? You should at least
buy 12 bottles !

Jorge Lopez Estrada

7/12/04 14:40  
Blogger Anneke zei...

De PCC, die sterke banden onderhoudt met de RWC( met name de M-afdeling), wil hierbij ten stelligste protest aantekenen tegen de verloedering en de teloorgang van belangrijke prioriteiten. Als, toch wel zeer zwakke, verdediging haalt u hier een gruwelijke amerikaanse invloed en een vercommerialiseerd heidens feest aan. Nutteloze bezigheden in de virtuele wereld aanvaarden wij niet serieus als argument. We laten u weten dat wij zéér boos zijn en na lang beraadslagen beslist hebben u nog een allerlaatste kans te geven. Dat hebt u niet aan uzelf maar aan uw schrijftalent te danken.

de PCC


ps : Als u denkt dat Valentijn de geschikte gelegenheid is om ons weer gunstig te stemmen, dan bent u helaas een verloren zaak.

7/12/04 14:48  
Blogger Luc zei...

Beste PCC-ster,

Ik stel tot mijn ontstentenis vast dat hier sprake is van één groot misverstand. De Angelsaksische invloeden op het heidense feest kunnen mij niet weerhouden om van beide ingrediënten (die essentieel zijn) kwantitatief onverantwoorde hoeveelheden tot mij te nemen, maar nooit gelijktijdig.
Hiermee wil ik van de gelegenheid gebruik maken om er U attent op te maken dat de verbanden (waarvan sprake) mij totaal ondeskundig, en dus foutief, lijken. Als devoot wijnkenner (zie uw verlanglijstje) en uw onberispelijke status als bitterzoet degusteerster (behalve die tijdelijke boycot, een dwaling) zou u moeten weten dat een ongezonde combinatie van beide geestesverruimende middelen tot een onveilige graad van cholesterol in uw bloedvaten en aanverwante organen kan resulteren. Ik ben geen wetenschapper, het is van horen zeggen.
En de virtuele berichten, dat kan ik U nu in alle eerlijkheid meedelen, handelden over het basisingrediënt van een lokaal gewaardeerde mousse. De ‘ham’vraag was: wit, melk of zwart? Herinner U mijn kandidatuur en U begrijp waarom het honderd berichten duurde alvorens ik die amateurs kon wijzen op de essentie van goede smaak. Ik heb gestreden tegen het onrecht en waar was U? Toch niet bij die smakeloze, oude, grijze man.
Tenslotte zie ik geen enkele reden om te wachten tot Valentijn om dit misverstand de wereld uit te helpen. Trouwens, die godendrank en bitterzoetigheden zijn totaal ongepast voor dat uitbundig feest van Cupido. Die groene Aalto wordt dan heel toepasselijk gevuld met een kleurrijk boeket, zoals het hoort.

L.

7/12/04 23:46  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage