dinsdag, november 09, 2004

Voorstel tot herschikking van de week

Een weekend van vrijdagavond tot maandagochtend, zo wil ik mij dat inbeelden. Mathematisch gezien is het dan bijna een halve dag langer dan dat van de gemiddelde burgers. Ik overweeg te ijveren voor een weekend dat minstens 4 dagen telt; vrijdag om je mentaal voor te bereiden op dat weekend en de aanzet te geven, zaterdag om te beseffen dat het effectief weekend is en er uiteraard van te genieten, zondag om er nog meer van te genieten en tenslotte maandag om te kunnen nagenieten, even uit te rusten en je voor te bereiden om een nieuwe 3 dagen werkweek.

Vrijdagavond heb ik weer eens genoten van Brussel. De dagen worden korter, de nachten langer. Nog voor sluitingstijd de ‘Dada’ de rug toe gekeerd met een lichte overdosis blonde Leffe en veel te sterke verhalen. ‘Den Dop’ was deze keer niet binnengereden met zijn rode Vespa, maar ‘D’oepepleneet’, ‘bobon’, ‘reuk-n-reul’ en ‘nen kleine tisch’ stonden weer op het menu. Kenners beginnen hem te kennen.

Zaterdagavond een helse rit door de regen naar Brugge. In het concertgebouw stonden Grand Drive (www.grand-drive.com) en Mercury Rev (www.mercury-rev.com) geprogrammeerd als laatste concert in het Music in Mind programma. Schitterende optredens trouwens. De eerste indrukken van het ‘lelijke’ gebouw zijn matig, behalve de prima akoestiek. Ongemakkelijke zetels met te weinig beenruimte, veel te veel zichtbaar beton, een provinciaal rookverbod, …Naderhand hebben we nog een poging ondernomen om iets te eten in Brugge, maar dat was hopeloos. De straten liggen er ’s avonds doods bij, in de provincie gaat men met de kippen op stok! Het was 23 uur.

Zondagavond in Anderlecht aan de ‘Chaussée de Mons’ gaan eten in la ‘BelAfrica’. Togo was nog nooit zo dichtbij. Op kleurrijke posters werd ‘het land van de tradities’ aangeprezen door een rondborstige (halfnaakte) juffrouw. Bepaalde tradities zijn mijn in al die jaren blijkbaar toch ontgaan!
Ongelooflijk mals geitenvlees met een pikante saus en zoete aardappelen als aperitiefhapje, kip op Togolese wijze, maniok, heerlijke vis met ajuin en tomaten, krabbepoten en gebakken bananen als hoofdgerecht(en). Allemaal in een volkse sfeer tussen de echte stamgasten die op Afrikaanse wijze Jupiler uit literflessen drinken.
Ik heb er meteen ook 2 oudere broers bij gekregen, aldus een gepensioneerde leeftijdsdeskundige ter plaatse. Vanaf heden dienen Kris en Patrick mij aan te spreken met “onzen benjamin”.

Die gevreesde maandag ben ik ook alweer doorgekomen zonder noemenswaardige verhalen, ik gunde mezelf het nagenieten. Morgen is het voorbereiden tijdens de bijzonder korte werkweek die me nog rest; amper 2 dagen!
Ik overweeg om mijn ijveren nog scherper te stellen: een 2 dagen werkweek en een weekend van 5 dagen.

2 reacties:

Blogger Ann zei...

Of je zorgt ervoor dat je twee keer per week weekend hebt, zoals ik. Geeft een heel nieuwe betekenis aan een dinsdagavond, echt.

9/11/2004, 15:28  
Blogger Luc zei...

Goede aanzet, Anneke. Woensdag wordt dus een dag in het weekend. Zien hoe ze morgen zullen reageren...

Ik had eigenlijk al 30 comments verwacht :-(

10/11/2004, 00:13  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage