maandag, januari 24, 2005

PCC - het goede doel en de betere middelen

Vandaag kreeg ik van een lieve collega een stukje Lindt Petits Desserts Crème Brûlée aangeboden. Beleefdheidshalve heb ik dat niet kunnen afslaan. Ik was ook bijzonder nieuwsgierig naar de smaak, want “crème brûlée” scoort echt wel hoog in mijn dessertenvoorkeur.
Slechts 1 stukje (ongeveer 9 cm², 4 mm dik) melkchocolade met een fijne vulling van crème brûlée moest volstaan voor vandaag. Het pakje werd keurig afgesloten en verdween in de onderste lade van haar bureau.

De objectieve bevindingen luiden: “het is helaas melkchocolade, maar de smaak van de crème is zeer geslaagd”. De objectieve vooruitzichten zijn dat ik morgen weer een stukje krijg, en overmorgen nog ééntje. Matigheid in het opnemen van extra calorieën heet het en daarbij ben ik een volwaardige steun in haar goede voornemens.

5 reacties:

Blogger Ann zei...

Een pleidooi voor matigheid veinzen om een ander chocola afhandig te maken? Foei!

25/01/2005, 10:51  
Blogger Luc zei...

Lees ik hier, euh, ja hoe heet dat nu weer,... het schijnt, ja, hmmm, hoe zeg je dat weer zonder te ..., en het begint met een euh...

25/01/2005, 12:47  
Blogger Luc zei...

Hmm, vandaag het tweede stuk gekregen en de combinatie melkchocolade & crème brûlée blijft zeeeeeer geslaagd.

25/01/2005, 17:05  
Blogger Ann zei...

Als ware PCC'er, en eigenlijk ook als man, kan je echt niet anders dan, als het pakje Duitse spul op is, zelf beginnen delen met een overheerlijke PCC chocolade!

25/01/2005, 21:16  
Blogger Luc zei...

Maak je geen zorgen, ik doe het nodige!

26/01/2005, 10:05  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage