dinsdag, februari 13, 2007

Schaamteloos doorgespoeld

Al een jaar heb ik ongewild een huisdier; een muis. Over die tijdsspanne heb ik het diertje slechts 3 keer (in een flits) gezien. De eerste keer toonde ze zich even in de buurt van het fornuis, de tweede keer waagde ze het tot halfweg de gang om even snel te verdwijnen en de laatste keer dook ze in de berging van de keuken terwijl ik groenten aan het snijden was op het aanrecht. En enkele maanden geleden hoorde ik nachtelijk geknaag aan mijn metalen boekenrek. Tot zover waren er nergens sporen te ontwaren, want ook de kuisvrouw meldde geen wereldschokkende ontdekkingen.

Ik maakte me eigenlijk geen zorgen tot een vriend me doodleuk meedeelde dat ik maar beter maatregelen zou treffen voor de populatie zou aangroeien. Ik was min of meer klaar voor de grove middelen en bereid één of meerdere lijkjes op te ruimen. Het is tot vandaag nooit zover moeten komen, want deze ochtend spartelde één muis in de wc-pot en die werd schaamteloos doorgespoeld.

Wordt (wellicht) vervolgd…

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage