maandag, mei 22, 2006

Voorbij de dood

De Nederlandse Cobrakunstenaar Karel Appel werd vorige begraven op het beroemde kerkhof Père-Lachaise in Parijs. Hij rust er naast collega-kunstenaars als Modigliani, Molière, Proust, Rossini, Callas, Chopin, Morrison en Wilde.

Binnen de familie aan moeders zijde is het ondertussen algemeen geweten dat ik mezelf die éne vrije plaats naast mijn overgrootmoeder toeëigen. Mijn laatste rustplaats wordt de “Chemin du Bastion” (52ste divisie) ergens tussen Jules Michelet (1798-1874), een Franse geschiedkundige, en Maurice Merleau-Ponty (1908-1961), een Franse filosoof.

Tenzij de plannen die ik destijds (1997) opmaakte voor het crematorium in Aalst eindelijk de goedkeuring krijgen van de omwonenden en op de steun van politici kunnen rekenen om uitgevoerd te worden. Dan kies ik er resoluut voor om daar uitgestrooid te worden.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage