dinsdag, mei 30, 2006

Hoe omgaan met racisme?

Terwijl iedereen er alles aan doet om een duidelijke, zogenaamd politiek correcte visie te verwoorden en oplossingen te verzinnen, is onderstaande anekdote maar één voorbeeld hoe we op een bijzonder zuivere wijze kunnen/moeten omgaan met racisme.
Ik kreeg het bericht vandaag via mail (in het Frans) en nam even de tijd om dit netjes te vertalen. De boodschap is essentieel; if you can't beat them, confuse them! In het Nederlands klinkt dat wellicht iets ongenuanceerder: zet ze te kakken!

In het vliegtuig:

“Wat is uw probleem, mevrouw?” vraagt de gedienstige hostess.
“Ziet u dat dan niet?” roept de vrouw. “Ik zit hier naast een zwarte! Kan u zich inbeelden hoe ondraaglijk de komende uren voor mij zullen zijn met dit afschuwelijk specimen naast mij? Geef me een andere plaats.”
“Kalmte mevrouw, bijna alle zitplaatsen op deze vlucht zijn bezet, maar ik kijk even na wat ik voor u kan doen”
zegt de hostess.

Een paar minuten later komt de hostess terug bij de dame. “Zoals ik reeds vermoedde, zijn er geen vrije plaatsen in economy, maar er is nog één vrije plaats in first-class. Hoewel het hoogst ongebruikelijk is om passagiers kosteloos toe te laten tot een hogere klasse, heeft de commandant hierop een uitzonderlijke toegestaan. Onze maatschappij heeft begrip voor uw grieven en vindt het ontoelaatbaar dat u deze vlucht zou moeten ondergaan, gezeten naast zo’n weerzinwekkend individu.”

Nog voor de dame aanstalte kan maken om recht te staan, verzoekt de hostess de zwarte om zijn handbagage te nemen en haar te volgen naar die ene vrije zit in first-class.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage