maandag, augustus 15, 2005

Rampzalig

1 vliegtuig stort neer en het staat op de voorpagina! Al 2 dagen lang berichten de krant (met beelden!) en een weblogger ter plaatse over deze ramp.
Ondertussen stierven tientallen onschuldige in een vergeten oorlogsgebied, honderden kinderen aan ondervoeding en duizenden aan geneesbare ziektes. Staatshoofden komen vervroegd terug uit vakantie, terwijl ze aan de oorzaak niets kunnen verhelpen en het leed van de rouwende families niet kunnen verzachten.
Zich verplaatsen door de lucht is nog steeds de meest luxueuze vorm van reizen, niet? Hoog tijd dus om deze wantoestand in een juiste context te plaatsen.

Vliegen is en blijft nog steeds de veiligste manier om zich te verplaatsen.
Sinds januari nam ik 9 vluchten en ben heelhuids ter bestemming gekomen. Geluk gehad?!
Wat dan met de vorige 250 vluchten die ik in het verleden nam? Ook geluk gehad?!

Sinds ik mijn rijbewijs heb, veroorzaakte ik 1 ongeval, maar werd wel 4 keer betrokken in een aanrijding (zonder eigen schuld). Ik lees Schopenhauer’s “De wereld een hel” en misschien is het daarom dat ik die berichten durf te relativeren…

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage