donderdag, augustus 25, 2005

Grappenma(e)ker

In de stamineeAncien Laeken – Oud Laken” aan de Emile Bockstaellaan in (hoe kan het ook anders, Laken) is de patron uiteraard vlot tweetalig. Zijn gevoel voor humor is niet van het hoogste niveau en je weet met zekerheid dat hij al minstens twee decennia lang uit dezelfde voorraad put. De macht der gewoonte is genadeloos.

De dagschotel, vraag ik. “Dei was goe!”. Enkel op de middag dus. Dan maar bouletten in tomatensaus en rundsbrochetten. Met frieten! De kaart is beperkt, maar geen gebrek aan klassiekers; konijn, stoemp, spaghetti bolognaise en ga zo maar door. Enkel op vrijdag zijn er mosselen. Een goede gewoonte.

Hij komt met de twee borden; de bouletten met frieten en de brochetten zonder frieten. En mijn frieten? “Vruuger zettek dei eup mijne keup, maar eu oer wurd da zeu vettig van, neu duunek et in twie kier”. Dat was geen goede gewoonte!

En dan vraag ik de rekening. Die komt even snel als het eten, maar dat wist hij ook. “Das teinigste da iel rap goet!”. Een afsluiter van formaat, niet? Die man houdt het nog minstens 20 jaren vol, dankzij of ondanks goede gewoontes.

3 reacties:

Blogger Petra zei...

Geweldige humor juist! Lekker droog en steeds hetzelfde. Ik hoop wel dat hij er een passend gezicht bij trok.

25/08/2005, 11:16  
Anonymous Anoniem zei...

Echte dijenkletsers, inderdaad! Ik blijf na lectuur wel een beetje op mijn honger zitten: is 's mans haar nu nog altijd even(friet-)vet?

5/09/2005, 11:24  
Blogger Luc zei...

Altijd met een passend gezicht en een lichtjes onvet kapsel. Maar het blijft een aanrader!

6/09/2005, 19:03  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage