woensdag, augustus 24, 2005

Monsieur Tani

Mijnheer Tani spelt me zijn naam aan de telefoon; Travail, Amour, Nestor & Italie.
Dat laatste was meteen duidelijk, hij werkt (net zoals ik) voor een Italiaans bedrijf en hijzelf is wellicht een Italiaan en fier. “Travail” accepteer ik onder voorbehoud, de man is (noodgedwongen) aan het werk. “Amour” klinkt als onoverkomelijk, maar nogal pathetisch. “Nestor” is vermoedelijk de naam van zijn hond of kat, hopelijk niet de naam van één van zijn zonen!

Maar hoe moet ik mijn naam spellen, ja, die LUC?

“Lancia” – “Ulysse” – ‘Coupé”
“Langzaam” – “Unique” – “Culinair”
“Laat” – “Uitslapend” – “Critisch” (of is dat laatste met een “k”?)


Post nu uw suggesties MASSAAL ( Moeiteloos Adequaat Simultaan Suggestief Als Analfabeten Liplezend), of zoiets…

3 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Allez, vooruit dan maar!

Lettervreter-UukvanGhent- Convenabel

Luuk-Uuge-Crimineel (allen uit te spreken op z'n Gents)

Lolbroek-Uitgaander-Cafékamelion

En nog eentje om het af te leren:

Libito felicito-Ubiquist-Congeniaal

5/09/2005, 11:53  
Blogger Luc zei...

Cafékameleon! Dat woord moet volgend jaar de lijst van mooie woorden halen.

6/09/2005, 19:05  
Blogger Luc zei...

Het staat nog niet in Van Dale, maar "kameleon" is geregistreerd en "café" uiteraard ook.

Aan "anonymous" (die we Casje noemen), kamelion ?! Teveel naar the Lionking gekeken in 't weekend?

6/09/2005, 19:09  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage