maandag, augustus 22, 2005

Acht spontane handen

Ik stond deze ochtend geduldig aan de oversteekplaats te wachten tot het licht op groen sprong, als opeens aan de overkant een dame met haar fiets een duikvlucht neemt. Ik negeer het rode licht en snel de dame ter hulp. Samen met mij nog 3 andere voorbijgangers. De schade is beperkt. De zak die aan het stuur hing, was tussen het voorwiel geraakt en oorzaak van deze kleine ellende. De inhoud ligt verspreid over het asfalt en wordt in een mum van tijd bijeengeraapt. Huissleutels, haar portemonnee, wat kleingeld, een geplooide fietspomp en een gescheurd reclameblaadje. Een taxichauffeur steekt haar diadeem, die nog op het midden van de weg lag, door zijn raampje. Het geblokkeerde voorwiel wordt deskundig vrijgemaakt. Ze schikt even haar haar op en inspecteert, samen met de omstanders, de opgelopen schaafwonde, maar is wat onwennig bij zoveel helpende handen. Even later rijdt ze weg en ik krijg nog een laatste vriendelijk blik en “merci monsieur”. De hele scène duurde hoop en al 90 seconden.

Een tijdje geleden nam ik mezelf voor om elke dag “één” zinvolle of betekenisvolle daad te stellen. Vandaag heb ik bonuspunten verdiend!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage