donderdag, januari 13, 2005

Uiteindelijk, ...de antwoorden

Nee, het zijn wellicht niet de antwoorden die jij en ik hoopten te krijgen op dit. Na 2 weken puzzel- en denkwerk ben ik er achter gekomen dat het redelijk hopeloos is. Akkoord, ik kreeg een goede suggestie, maar dat riep meer vragen op dan antwoorden. Ziehier “mijn” antwoorden.

V: Kan iemand me uitleggen wat ‘essentieel’ is?
A: Voor mezelf weet ik dat “het leven” essentieel is, maar niet iedereen ziet dat zo.

V: Kan iemand me vertellen waarom je niet ‘alles’ mag vragen?
A: Ik loop vast op een nietszeggende “daarom”.

V: Kan iemand me specifiëren wanneer ik wel en wanneer ik niet ‘tussen’ de regels moet lezen?
A: Nee, ikzelf kom er niet uit en niemand kan me eenduidig zeggen hoe het zit.

V: Kan iemand me zeggen hoe ik ‘bekommernis’ moet uitdrukken, zonder bemoeizuchtig over te komen?
A: Door minder bemoeizuchtig te zijn, zegt men, maar dat is maar een half antwoord. Hoe zit het dan met die bekommernis?

V: Kan iemand me bevestigen dat, indien ik geen antwoord krijg, het wil zeggen dat de boodschap aangekomen is?
A: Gewoon berusten.


En nu maar hopen dat “jullie” nuttige antwoorden kunnen toevoegen, niet?

3 reacties:

Blogger Ann zei...

Ik vroeg me dan weer af wat 'alles ' is. En of je 'alles' wil krijgen of 'alles' wil weten...

17/01/2005, 14:08  
Blogger Luc zei...

@ Jeroen: die essentieel-kwestie roept inderdaad nog meer vragen op, maar de context ervan zit vervat in 'mijn' antwoord, het leven. Ik kan me niet voorstellen dat de essentie niet voor iedereen ongeveer dezelfde is. Het meten en de middelen kunnen heel verschillende zijn.

@ Anneke: 'alles' is veel, maar het slaat eerder op 'voldoende' om een goed beeld of inzicht te kunnen krijgen. 'Alles' slaat ook op zaken die verzwegen worden, die je niet hoort te vragen. Moeilijk hoor.

17/01/2005, 15:02  
Anonymous Anoniem zei...

Vragen staat vrij, toch?

3/03/2005, 12:10  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage