donderdag, mei 15, 2008

Het professionele oerwoud

Ik heb het ondertussen al te vaak moeten ondervinden hoe erbarmelijk de meeste mensen (professioneel) georganiseerd zijn, dat ik me er al lang niet meer zo druk over maak. Het ergelijkste gevolg hiervan blijft dat ik extra tijd moet investeren om hun problemen op te lossen. Meestal doe ik dat met een glimlach, die vaak ook mijn minachting uitstraalt. Het hoe en waarom ontgaat mij nog steeds; waarom sommigen tegen alle regels in de dingen ingewikkeld willen maken en hierbij zichzelf en vooral anderen extra belasten. Hoe overtuigd ze ook dwepen met begrippen als efficiënt en effectief, dat laatste zijn ze allerminst. Ik heb helemaal geen hoge dunk over mezelf en mijn organisatie (ik ben een voorstander van chaos en wanorde, overal en altijd), maar duld het niet dat ze minachtend doen over de werking van onze openbare instellingen. Want de meeste bedrijven doen het echt niet beter. Alleen zijn ze niet gesubsidieerd door de belastingsbetaler en dat zit hen dwars!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage