vrijdag, mei 30, 2008

Bijzondere conversaties

We praten regelmatig. Meestal over feiten, voorvallen, zaken die we gelezen of gehoord hebben, of ervaringen. Hij in zwart/wit, ik in grijstonen. Soms discussiëren we. Vaak beseffen we pas na een tijdje (teveel woorden) dat we eigenlijk op dezelfde golflengte zitten. Hoewel, hij in slechts 2 kleuren, ik in alles wat zich daartussen bevindt.

Als het over werken gaat, beperkt hij zich tot de strikte kantooruren (van 9 tot 5), terwijl ik thuiswerk of op diverse locaties, zonder enige regelmaat. Hij trekt de deur achter zich dicht tot de volgende ochtend, ik durf te dagdromen en werk dan ’s avonds (in alle rust).

Over de toekomst heeft hij een vast beeld; het wordt anders! Niet definieerbaar, maar niet zoals het heden. Wonen, leven en verplaatsingen zullen niet meer zijn zoals we ze vandaag kennen. Hij is een beetje groen, maar dan toch weer niet. Dat zwart/wit neemt alweer de overhand. Ik durf wat kritischer te zijn en die grijswaarden te hanteren. En dan zwijgen we even.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage