dinsdag, november 20, 2007

Spookrijder

’t Was pas toen die bijna helemaal uit het beeld in de achteruitkijkspiegel verdwenen was dat ik me het ongewone van dit voorval, luttele seconden eerder, realiseerde.

In een fractie van een seconde, net toen ik een voorganger wou inhalen, zag ik die koplampen opdoemen en voegde onmiddellijk terug in. Tegen de tijd dat “hij” me kruiste, waren alle twijfels weg en wist ik het met zekerheid; een spookrijder.

Toen realiseerde ik me dat je een spookrijder helemaal geen signaal kan geven. En op de koop toe is het, volgens mij, zeer moeilijk om als spookrijder je fout te herstellen, want alle tegenliggers beletten je aan de kant te gaan.

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ik begrijp hieruit ook dat het nog maar net goed gegaan is. Gelukkig.

21/11/2007, 11:08  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage