zondag, mei 13, 2007

Schone woorden

Warre Borgmans stond tot voor donderdagavond bij mij enkel bekend als “een” acteur uit televisieseries. Hoewel ik de titel van zijn theatershow, “Schone woorden”, nog steeds niet ten volle kan thuisbrengen, werd het een bijzonder geslaagde avond in Ganshoren (VGC De Zeyp).
Na een ietwat stroeve aanzet dompelde hij ons onder in verhalen van toen die zo herkenbaar waren, dat je die schone woorden niet eens miste. Ze doken wel op, spraken voor zich en verdwenen even snel. Zijn verhaal ging gewoon verder en bleef boeien. In het begin stoorde ik me een beetje aan het te voorspelbare, maar al vrij snel ontpopte hij zich tot een rasechte stand-up commedian. Ronduit schitterend. De muzikale interventies van Jokke Schreurs waren heerlijk. Grootse klasse, wat hij ook op het einde bevestigde met zijn interpretatie van die oude Russische smartlap.

Over De Zeyp, één van de centra van de Vlaamse Gemeenschapscommissie, kan ik heel bondig zijn; het gebouw is je reinste jaren 80 modernisme mét alle fouten, het ligt midden in een dorp dat noodgedwongen bij de hoofdstad hoort en het mist een ziel, de pinten kosten er amper 1,10 euro en om 23 uur gaat het licht uit... Na een stevige wandeling van een uur, langsheen verlaten straten, ben je terug in de echte hoofdstad.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage