donderdag, mei 31, 2007

Een tweede opinie

Noem het voor mijn part “een andere visie”, maar deze documentaire is het bekijken waard. Zeker nadat het Westen zich verplicht voelde om Al Gore’s show blindelings te slikken. Ik heb het bewust enkele dagen laten bezinken. Bekijk het vooral even kritisch als ik deed.

Mijn grootste wantrouwen gaat naar wetenschap en wetenschappers in het bijzonder. Alles wat zichzelf een air geeft van de onomstreden kennis in pacht te hebben en vaker zijn/haar stelling herziet dan een modale mens van woonst verandert, levert argwaan op. Deze documentaire heeft mijn argwaan rijkelijk gevoed!

Of het allemaal wetenschappelijk juist is, laat ik wijselijk in het midden. Enerzijds heb ik geen zin om dat allemaal te gaan uitzoeken en anderzijds vermoed ik dat bij tegenstrijdige stellingen de waarheid zich ergens tussenin bevindt. In het laatste kwartier van de documentaire komt een zwarte econoom en auteur op de proppen met een wel heel merkwaardige bedenking; alle aandacht die uitgaat naar ons milieu heeft een negatieve invloed op de ontwikkeling van Afrika en andere ontwikkelingsgebieden. Dat lijkt mij een argument dat het overwegen waard is.

De documentaire kan je via de blog van (pdw) bekijken, alsook de commentaren...

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Het is inderdaad altijd nuttig om de andere kant te bekijken. Al ben ik zelf een "believer" ;-). Een eerste blik op de tekst voorspelde wel niet veel goeds:
"[..] if the sun did not have a major influence on the earth’s climate (why is summer warmer than winter?)"
Dat heeft nu eens niets met elkaar te maken :-).
Maar mijn eigenlijke vraag is: waar kan ik deze docu eens bekijken?

jeroen

1/06/2007, 10:37  
Blogger Luc zei...

De link naar de documentaire vond ik op de blog van (pdw).
http://pdw.blogspot.com/2007/05/great-global-warming-scam.html#comments

1/06/2007, 12:46  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage