zondag, mei 20, 2007

Antwerpse viooltjes

In het park voor de Stedelijke Feestzaal “Harmonie” in Antwerpen werden vorige week de viooltjes weggehaald. Nog geen maand geleden bewonderde ik met enig ontzag deze prille bloemenpracht op mijn ochtendwandeling naar het kantoor.

Het waarom blijft mij een raadsel. In amper een maand tijd waren de perken tot volle wasdom gekomen en op de bloemen was niets aan te merken. Viooltjes bloeien zonder al teveel zorgen rijkelijk tot de herfst.

Zou het kunnen dat hun kleur, geel met een zwart hartje, in de gegeven omstandigheden niet correct of neutraal genoeg was?

4 reacties:

Blogger pascal digital zei...

't zijn geen bruine viooltjes, hé

21/05/2007, 19:15  
Blogger Ann zei...

Je komt wel bijzonder dichtbij nu. Letterlijk dan. Als je wil kan je komen lunchen bij mijn kat. Ikzelf ben overdag ook gaan werken. :-)

21/05/2007, 21:24  
Blogger Luc zei...

@ pascal digital: nog niet, maar van zodra je twee kleuren door de mixer haalt, is er geen ontkomen meer aan; het resultaat neigt altijd naar bruin

@ anneke: ik besef het (die ene dag in de week), maar wees op jouw hoede want mijn relatie tot dieren is zeer eenzijdig. Kook- en baktijden primeren ;-/

21/05/2007, 23:59  
Blogger Ann zei...

Bij deze is de uitnodiging vlotjes ingetrokken! ;-)

22/05/2007, 18:34  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage