dinsdag, november 15, 2005

Acht

Het lukt me niet om elke dinsdag de broodjes aan hulpbehoevenden uit te delen, maar vanavond ging het bijzonder vlot. Ik ken ondertussen de standplaatsen van de daklozen en dat helpt. De acht onaangeroerde broodjes op de verlaten vergadertafel kwamen zonder noemenswaardige omwegen bij de juiste personen terecht.
Ik blijf selectief, maar die ene man, een wat oudere Limburger, kreeg vandaag de laatste twee broodjes. Een merkwaardige man met een verhaal, hoewel hij daar bijzonder weinig van prijsgeeft.
Nee, ik ben nog steeds geen weldoener. Het heeft me behalve een kleine omweg en wat meer tijd, niets gekost. En ik kan nog steeds niet beloven dat ik het elke week opnieuw doe.

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

En nu maar hopen dat een goed voorbeeld goed doet volgen.

16/11/2005, 08:23  
Blogger Luc zei...

Het is en blijft een zeer tweeslachtige operatie, waar ik mij ten volle van bewust ben. Enerzijds kan ik het probleem van de hongerigen niet oplossen, anderzijds kan ik de verspilling aankaarten, maar ook dat probleem kan ik niet oplossen. Ik handel enkel vanuit mijn gevoel en ik hou het nog wel een tijdje vol.

17/11/2005, 20:36  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage