maandag, oktober 10, 2005

Zonder compromissen

Het heeft ongelooflijk veel voordelen om in het centrum van de stad te wonen en te werken. Van dat eerste was ik voor mijn verhuis naar de stad al overtuigd en het werd ook onmiddellijk bevestigd. Wonen in het centrum van de hoofdstad heeft ook negatieve kanten, maar ik laat me voorlopig niet meeslepen in het geroezemoes van de provincialen en toogwijsheden uit dorpscafés die onvoorwaardelijk tot clichés verheven worden.
Het werk wou echter niet meteen lukken, ondanks goedverwoorde pogingen. Ik dook aan mijn voordeur de ondergrond in en stapte een half uur later in één of andere agglomeratie uit op weg naar een anoniem kantoor. Twee jaar geleden werkte ik kortstondig voor een bank in de buurt van het Centraal Station en na een moegetelde dagtaak (iemand moet het geld tellen, hé!) was het bijzonder aangenaam om langs de Grote Markt naar huis te wandelen. En nu werk ik aan het Rogierplein, op amper 3 haltes van huis of 15 minuten wandelen.
Dat alles ben ik na 3 weken echt gaan beseffen en morgen ga ik in de stad lunchen. Om maar één van de vele voordelen te vernoemen, terwijl de anderen ver weg hun boterhammen in een saaie “kantine” oppeuzelen.

3 reacties:

Blogger koebus zei...

Allemaal goed en wel, maar wat als ge een jobhopper zijt ?

11/10/2005, 08:04  
Blogger Luc zei...

Welke regelmaat hanteert een jobhopper?
En bepaal jouw eigen acciradius.

12/10/2005, 21:05  
Blogger Luc zei...

Ik bedoelde natuurlijk "actieradius"!

26/10/2005, 23:08  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage