dinsdag, december 05, 2006

Een wervelend schouwspel

Dat was mijn onbetwistbaar oordeel na afloop van het optreden van Christina Aguilera, afgelopen zondag in het Antwerpse Sportpaleis. Na iets meer dan anderhalf uur kregen mijn ogen eindelijk rust. “Back to basics” was de titel van de show en de beeldspraak was niet uit de lucht gegrepen. Vaudeville, Moulin Rouge, jazz & soul, havencafé en cirkus passeerden de revue. Boeiend en zeer afwisselend! Die wissels verliepen vlekkeloos en Christina tooide zich in wel 15 verschillende outfits.
Naast de visuele verschijning (akkoord, vals blond) heeft ze ook nog een stem, een gave. Ondanks de meer dan bekwame muzikanten en achtergrondzangeressen, kon de muziek me helaas maar matig bekoren. Niets dat me stoorde, maar ook niets dat me kon ontroeren. Dat bleek buiten de verwachtingen en het is er niet van gekomen.
Ontgoocheld? Nee, helemaal niet.
Al kon ik mijn ergernis niet verkroppen toen enkele toeschouwers in allerhaast de zaal verlieten nog voor de laatste noot gespeeld was om de ellendige uittocht op de parking te vermijden. Maar ook dat bleek bijzonder vlot te verlopen.
Morgen naar Clouseau? Nee, bedankt.
Het verslag van de rockjournalist die me de gratis kaart aanbood, kan je hier lezen. De foto’s horen bij het eerste nummer, je ziet dus amper 1/20ste van wat ik zag!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage