zondag, april 29, 2007

Relatief goede huisvader

Mijn aankoopbeleid noopt me om te bezuinigen waar het kan of wenselijk is, hoewel ik door het leven ga met de overtuiging dat we niets tekort komen. Als roker zijn 4 euro voor 19 sigaretten en 5 euro voor 24 sigaretten een hap uit het dagelijkse budget. In mijn streven om dat budget goed te beheren, zoek ik naar een alternatief. Zelf sigaretten rollen was geen optie, want ik deed het enkele decennia geleden en na het tweede pakje shag bleken de sigaretten onrookbaar (te hard gerold). In mijn zoektocht ontdekte ik de goedkopere sigaretten en zuiver rekenkundig levert dit een besparing op van 21 procent. Net het equivalent van de BTW. Ik rook dus vanaf heden “in ’t zwart” en het blijft smaken. Waar die uitgespaarde 365 euro (per jaar) aan besteed zullen worden, is voorlopig nog niet bepaald.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage