donderdag, oktober 07, 2004

De krant

"Ik koop de krant voor het boek" liet ik de dagbladhandelaar vandaag weten. Je weet wel, de Vlaamse krant die je opzadelt met plaatsgebrek in huis. "Alweer boeken!" hoorde ik iemand opmerken. Ik heb nog weken nodig om de ongelezen boeken van de vorige reeks te lezen. En nu koop ik nog meer boeken. Kwestie van een reserve op te bouwen voor een toekomstige reis, argumenteerde ik in stilte.

Moet ik overwegen om te verhuizen? Het recente bezoek aan Ikea bracht geen soelaas, de wagen was te klein. Nu moet ik oplossingen verzinnen, maar eigenlijk vind ik het best goed met de boeken die overal rondslingeren. Het geeft me een geldig excuus waarom er boeken "rondslingeren". Als nu maar niet elke bezoeker de boeken op een andere plaats deponeert. Maar dat doen bezoekers helaas wel. Ik ken ze, mijn vrienden...

Ondertussen las ik in de krant dat het mannen zijn die erotische verhalen schrijven, en vrouwen die ze lezen. Gelukkig is er een vrouw in huis, denk ik dan. Ik schrijf de verhalen niet, maar ik koop ze tenminste.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage